Thursday, February 21, 2013

KeTiKa Itu

Bermulanya aku menjejaki kakiku di Kolej Islam Teknologi Antarabangsa Pulau Pinang pada 10/5/2012 hari khamis kalau tidak silap aku....tanpa sesiapapun yang ku kenali di sini...aku seorang di sini tanpa kawan sekolah aku seperti orang lain...aku hanya ikut sahaja kemana mama abah aku pergi.....dari pendaftaran sampai lah taklimat....sampai lah ke petang aku dan yang lain-lain diberikan no rumah masing-masing....aku di tempatkan bersama budak penang jugak iaitu bernama ATIKAH ....depan rumah kami bernama MAIZURAH & SYAKIRAH kami berempat menjadi rapat selepas itu sampai lah sekrang....aku seorang yang pendiam di kolej ini.....dan di hatiku tak pernah terdetik pun untuk menyukai sesiapapun sperti rakan2 ku yang lain....aku dan yang lain2 menjalani kelas intensif BAHASA ARAB & ENGLISH selama 4 bulan....alhmdulillah akhirnya aku lpas jugk klas intensif tu...sbb nak msuk diploma kena hadpi ini dulu n final exam dlu awu boleh masuk.....sampai lah penghujung2 sem intensif nie kan kami kena tempuhi hari MINGGU BAHASA selama seminggu so last2 tu kena la wat video sikit...aku bab2 nie mmg la aq xarif so  CIK ATIKAH yg lg rajin nie la nak wat aku just tlg sikit2 je.....so ada la suatu hari nie cik tiekah kita nie si suruhnya aku minta pic dekat  MY LOVELY ucuk aku nie..,.hahhaha time nie xLOVE2 bagai lahi...hahhahaha...kawan ja....dah la aku nie xckp dgn lelaki dlm kls aku ade suwuruh aku minta dkt dia...aiyo dgn muka malunya aku...aku pun send la msg dkt dy mmg dy dh ada no aku pon...huahuahua....so aku ckp la cik tiekah nie nak pic2 aktiviti bdk lelaki n nak pic bdk lelaki sorang2...oke dy pun blutooth lah dkt aku....oke....jadi rapat...jeng3...hahahahaa...still kawan sbb time tu aq dh ade bf...so xde perasaan apa2 la....just aq sbg sahabat dy jelah dengar segala keluhan dia...oke....sampai lah satu saat dy menghilangkan diri....sewaktu aku tgh nyenyak tidur di buai mimpi rakan baik aku merangkap rakan serumah n sebilik aku dapat panggilan dari rakan kelas kami yakni lelaki..time tu klu xsilap aku dah pukul 1 pagi.....rakan aku nie pun gerak aku sbb diorang yg tepon tu nak cakap dgn aku.....dengan keadaan mamun aku pun jawab lah (ye ada ape???)diorang tnya(taw x dy p mna) aku jawab(xtaw lah dy xckp apa pon last aku msg dy lps magrib lps tu xmsg dh..napa ngn dy??)diorang jawap apa korang nak taw...diorng jawb (hehehe xde pe lah sje cri dy nk ajak kluaq mkn)aiyo ape ke bdohnya nya bg alasan xmunasabh....aku yg tgh mamun tu terus segar bugar tiba2 jadi risau xtaw nak ckp cm na....aku xtaw nk ckp cm na aq pon sita la dkt bf aq time tu la skrng ex bf la sbb dh break.....oke dy pon dgr jelah..baik betul blh dgr aq ckp pasl lelaki len...huahuahua....tbe2 dpt msg dri senior aq tnya wat pa...ha gila msg aq tgh2 mlm kn...hahahha aku xpenah ckp fon dgn dy terus aq call dy...aq tnya dy(nie nk tnya mnda dy tu p)..trus senior tu cita...ha trus lah aq risau sbb aq taw dy mcm mna....dy penah cita dkt aq sgala2nya...sbb tu aq risau takut dy bawk moto laju2 bagai..otak aq mai xtenteram....hahahhaha....pelik kn...sahabat je pun tapi risau ngalah fmily dy...huahuahua mcm awek dy plk dh...hahhaha..ops....aq terus call fon dy xdpt2....30 kali aq calll dy smpai ke pg xdpt2....bila aq p kls mmg sah2 muka aq murung kalah muka burung hantu taw....hahahhaha...aq terjumpa kawan2 dy aku suwuh bff aq tnya depa diorang blh kta xdk pape..diorng xnk cita...adoi aku bertmbh lah risau hnya tuhan sja yg taw perasaan aq time tu...oke ptg tu aku balik klas nk solat tbe2 msg masuk dri dy dgn tba2 air mata aku terus mngalir...hahhahha ajaib kn..xtaw knp aku mnangis...mngis kerana gembira dy dh reply msg aq n taw keadaan dy....gembira xterkata .....aku solat smbil solat aku still menangis n lps tu aq berdoa bersyukur kpd illahi....masa nie aq bru SEM 1 ....lps2 tu aku lgi jadi rapat sampai lah aq break dgn bf aku tuh...sedih mmg sedih jgk..tpi apakn daya...xpa la aq still ada dy sbg sahabt aku time tu n kwn2 aku yg len...dy pon kerap lh msg aq....smapai lah satu masa kwn dy merangkp kwn klas aku jgk duk ckp (alah ang nie aq taw dy suka ang ada ati dkt ang tpi xmw ckp dkt ang je lagi tu) ok xpa aq xkisah pun.....mmg lah aq pun akui semakin hari semakin sayang...bila pikir2 balik slma nie aku dh sayang dy tapi aq xsdar je yg aq dh sayang dy law x knp aku risau sgt2 kn...mesti pelik kn....sdngkn aku sndri pun xsdr yg aq dh syg dy....lps tu aq xsihat aq di tempatkan di hospital hampir 4 ari aku di tahan di wad,,...hahahaha aq nie manjang msuk wad ja...hahahhaha....ngada2 betoi aq nie kn keja sakit ja...adoi....oke aq duk bilik sorang2 di wad tu...bilik orng kaya la sgt kn...alh tu pon sbb bilik penuh law x kna duk bilk yg 3 org lh jgk...hahahaha...oke aq boring aq minta PASWORD WIFI dkt NURSE....hahhaha nurse sama umor kot....hahahaha....dh jd mcm kawn2 aku je nurse2 tu..hahhahaha....oke aq buka fb guna fon n mlm strus aq minta mak aku bawak kn laptop...hahahhaha tunggu lagi malam tu on9 sakan la.....orang sakit tido lambt...hahahahha teruk betui aq nie...hahahahha nurse mai aq wat2 la tido...hahahahahha..nakal betul....hehehehe sory la aq bosan la....oke aq chat dgn bdk2 kls aku semua bagai n aq dpt la msg fkt fon aku yg ex gf dy antaq msg kononnya ambik berat pasl aku la kn ...hahahaha xpala abaikan yg itu....xbek buruk kn dy....hahahaha..bguih la tu kn ..lps tu hampeh skrng smpai unfriend aku sbg kwn sdngkn xwt pa pon..hahahhaha xfhm2...oke lupakn yg itu....oke chat dgn kwn2 aku nie ade yg xperasan aku xde dlm kls dh hmpir sminggu...hahahaha...almklum la aku nie kn pendiam mana la org nk perasan aku xde.....n aq chat dgn kwn dy....dy pun ckp bnda yg sma (smapai masa nnti msti si dy akan mnytakan perasaan di hati si dy tuh)...oke aku just senyum n aminkn je lah...sbb aq xtw perasaan si dy mcm mna...sbb xleh nk bce..hehehehe....sampai lah satu hari aku sakit ati ngn dy...menangis2 aku time tuh....n x di sangka2 aq terlpas cakap yg aku sayang dy...fuyoooooo aq xpwnah wat keja gila nie kot xpenah cakp mcm nie kot...hahahah fisrt time kot....n tggu reply msg...tggu punya tggu....jeng2 suspen je kn....haahahhaha taw apa dy ckp???dy pun mengeluarkn apa yg terbuku di hati dy slma nie.....hahahhahaha lagi nangis la aku...nangis gembira yg dy rupa2nya pun syg aku....so apa yg di ckp oleh rakan2 dy slma nie betul lah.....hahahhahaha serius aku happy sngt2...aku xpenah se happy tu....kami pun berkwn lg rapat...oke dy call aq...aq call dy....aq nie dari dlu mmg kedkut kredit mmg tobat la nak call org tpi sjk2 aq ngn dy aq x kdkut kredit dh.....fuyooo...hahahahha.....n sampai lah suatu hari aku cerita dkt mama aku pasl dy..SKRNG AKU DH SEM 2.....slma nie aku kwn dgn lelaki mna pun aku xpenah cita tpi bila aku ngn dy ja terus je aku cita dkt mama aku...hahahaha...mmg syg sungguh dh nie sampai berani cita nie..,..hahahaha.....aku penah lah ngusik dy(berani x law p jumpa mama???)hahahahhaa dy ckp(msti la berani..kn hero)hahhaha....suka sgt ckp hero tu...sekeh kang...hahahha...syg2.....oke pada suatu hari kami ada kem kena jd fesi dkt bdk2 nieh...oke lps balik dri situ aku ajak dy dgn kwn2 sekereta dgn dy ajak balik umah aku p mkn2....hahhahaha...bila sampai umah aku muka dy len...malu....hahahhaha tu la ritu kte hero.....bila ada depn mama ketaq lutut...hahahhaha...bru ckp ha abah nk balik dh...muka dy lg ketaq...hahahhahaha...serius lawak muka dy time tu...memori yg xdpt dilupakn smapai bila2......hahahahhaha...dy dgn kwn2 smyng dkt rumah aku....oke lps tu depa mkn2....ayah aq blik n ayah aku pun duk sembng ngn diorang....hahahha rancak eh sembng dgn bakal ayah mertua.....oke aq pun happy je tgk....law ayh aq cita pasl aq,aq tutop muka dgn bantal...hahahahaha.,..malu eh abah nie jgn la cita zamn kanak2...malu la.....lps tu diorang balik...oke mlm tu ckp fon dgn dy...duk gelak dkt dy...hahahahaha tu la dlm fon ckp berani bila depan ketaq lutut..thanks berani jumpa mama abah....sya harap kita kekal sampai ke syurga ye sayang.....sya harap suatu hari kita akn mnjdi suami isteri yg soleh dan solehah n ibuayh yg baik2 utk ank2 kita nanti...insyllah..amin....sayang kamu sangat2 MUHAMMAH HIDAYAT...... =')

1 comment:

  1. amin.. smoga jodoh berkekalan..

    Jemput join segmen kat sini k.. :) -----> http://kampung-kameq.blogspot.com

    ReplyDelete