Wednesday, February 29, 2012

SeRaBuT

semalam aku kehilangan seseorang dlm hidup aku..

akhirnya sbuah pernatian berakhir juga dengan perpisahan...

luahan aku yg terpedam selama ini terluah juga....

dengn jawapan yg diberikan mmg menyakitkan hati aku....

tapi apa aku blh wat benda dh berlaku...

pergi tetap pergi...

memang mengalir air mata aku ini...

tapi ketika aku sedang nyenyak tidur

wajah seseorang yang pernah aku mencintai dahulu muncul

dalam mimpi tidurku...

tapi kenapa kau hadir dlm tidur di saat aku bersedih...

adakah kau merasainya....

kenapa kau hadir disaat ini...

adakah kau nk wat aku bertmbah tekanan....

Ya Allah aku dah tak tau apa lagi nak wat...

ketika aku mencintai seseorang cinta itu dirampas oleh orang laen...

aku membiarkannya sahaja..

walaupun aku tahu amat pedih bagiku kehilangnya...

kenapa sekarang harus berlaku lagi...

kenapa aku tdk blh menerima mencintai orang yg mencintai aku..

bukakanlh pintu hati aku nie Ya Allah kepada orang yang mencintaiku...

biarlah ini yang terakhir dlm hidupku walaupun bukan dye yg first...

Sunday, February 26, 2012

kata hatiku

awak dgr sini ya....

awk pergilah kpdnya kekasih hati awk skrg...

kite dh xde ape-ape lagi...

maybe sye akui dlu sye bnyk wt kesilapan dkt awk...

bru sye sedr sye tlh skiti ati awk...

mmg skrg nie dh xde gune lgi kite untk bersma mcm dhulu...

xmngapa sye trima smua tu ini balasan untuk ku...

skrg sye hnya nk awk gembira disis insan yg awk sygi...

awk....

awk pergi lah dkt dye...dye lbh memerlukn awk kerana dye kekasih awk skrg...

awk lupakanlh sye...

sye thu awk msih lg mengikuti perkembgn sye dlm diam kn...

hentiknlh semua tu awk....

sbb awk dh ade dye....

sye thu awk ade menyamar sbg spe2 dlm fb sye utk thu perkembgn sye ape sye wt...

sudh la awk..

awk jgn hiraukn lgi ttg sye...

jgnlh tnye lg ttg sye dkt kwn2 sye...

sye merayu sgt2 awk pergilah...

sye xnk awk ingt kpd sye lgi...

lainlh law awk tu single...

mybe sye stia menunggu awk tpi skrg sye dh bukakan hati sye melpskn awk wt slmanya..

sye xnk seksa ati awk...

awk...awk dh ade kple awk jgelh dye...

awk jgelh ati dye....

sye mmg xkn reply msg awk wlupun satu msg...

sye xkn awk...

kerana awk yg sye pling sye cintai slma nie...

klu dgn org laen maybe sye blh brkwn lg wlupun dh putus tpi dgn awk je sye xblh nk brkwn wlupun

awk still nk brkwn dgn sye...maafkn sye awk..sye xdpt wt begitu krana sye trlalu mencintai awk...

awkk...sye bebaskn awk pergi kemna sja yg awk inginkn ini mse depan awk...

truskn lh perjuangn awk jgn kembli lgi di sini..sye merestui percintaan awk...

sye ikhlas menerima qadaq dan qadar...

klu ade jodoh xkn kemna kn awk..

sye xkn lg mengejar lgi cinta awk...sbb sye thu klu kita dh di takdirkn bersma insyaallah suatu hari

 kita akn brsatu..jika tdk tdk lh....sye menrima seadanya dri ati yg tulus ikhlas....
 

Wednesday, February 15, 2012

Cerita sedih sepasang kekasih

sedih giler tu......pastikan tisu berada di sisi anda...
Tersebut al-kisah 2 insan bercinta... yg laki tu nama Razak,
yg pompuan tu nama Fatimah. Razak ni panggil fatimah ni
sebagai 'imah' je (nak kasi nampak manje le tuh). imah
ni lak panggil razak ni 'abang' je cos diorang ni dah
close, lagi pun razak ni lagi tua drpd imah 4 tahun.
Entah macam mana, diorang ni kena berpisah dlm jangka
masa 3 tahun. Razak tu kena gi UK . lama gak tuh...
Imah ni kesepian le kat Singapura.
Since dah pisah lama gak.. then imah boring dok umah sorang
...Ada lak mamat yg bernama kamarul dtg jumpa imah. mula2
imah dgn kamarul ni kawan je, kamarul ajak gi shopping, gi
makan satay, gi bowling. Entah macam mana, hati imah
ni dah terpaut lak kat kamarul nih... maka hilang la bayang2
razak drpd hati imah..

Setelah genap 3 tahun.. razak pun pulang ke singapura. Beria2 le
mamat nih nak jumpa imah. belum sempat nak call imah, razak
ternampak imah dgn kamarul tengah date kat tengah2 town.
maka berderai le jiwa raga razak.. sedih je mamat tuh...
tak lalu makan. at the same time.. imah dok jalan2...
sembang le dgn kawan2 dia.. ntah camna dia dpt tahu kamarul
tu laki org. imah pun peras..cuba nak kembali kepada razak.
Masa tu dia lom tau lagi razak ni dah balik singapura.

Razak pun memberanikan diri dia... jumpa imah. dia gi le rumah
imah. muka razak masam je.. imah tanya le apasal masam.
razak cakap.."susah lah.. aku dah tau apa yang ko buat
masa sepeninggalanku" imah terperanjat... "err bila masa
lak nih.. aku setia apa..." kata imah razak berkata...
tersedu2.. " Aku sudah tau perhubunganmu dgn dgn kamarul
..." imah terdiam... "tamat lah hubungan kita disini sahaja
..." tambah razak. Razak amik gitar kapuk yg dibeli drpd UK
tu......seraya berkata " dengarlah lagu ini..., khas untuk mu..."
razak start nyanyi sambil menatap wajah sedih imah yg sedang
menangis...

I can tell by your eyes
That you've probably been crying forever
And the stars in the sky
Don't mean nothing to you
They're a mirror
I don't wanna talk about it
How you broke my heart
If I stay here just a little bit longer
If I stay here won't you listen
To my heart, ohhh, my heart

imah terdiam... masih menangis....razak sambung...

If I stand all alone
Will the shadows hide the colours of my heart
Blue for the fears
Black for the night's fears
The stars in the sky
Don't mean nothing to you
> They're a mirror

I don't wanna talk about it
How you broke my heart
If I stay here just a little bit longer
If I stay here won't you listen
To my heart, ohhh, my heart

"suara razak terus mendayu2....

"My heart, oh my heart, this old heart........."
"I don't wanna to talk about it, how you broke my heart.
But if I stay here just a little bit longer,
if I stay here, won't you listen
to my heart, oh, my heart? My heart, oh, my heart!"

razak ulangi phrase yg sama.......imah terdiam...walaupun
air mata masih mengalir...

My heart, oh my heart, this old heart........."
"I don't wanna to talk about it, how you broke my heart.
But if I stay here just a little bit longer,
if I stay here, won't you listen to my heart, oh, my heart?
My heart, oh, my heart!"

setelah tamat lagu yang dinyanyikan oleh razak untuk imah itu...
tiba2 mulut imah berkata ... " abang, imah nak beritahu
abang sesuatu" "katakan lah duhai imah" jawap razak dengan
suara perlahan... " err...... err..." kata imah dlm keadaan
bersalah..."katakan lah .. katakan lah imah.. abang sanggup
terima..." tambah razak...perlahan2.. imah berkata

"abang..."
"sebenarnya... imah tak paham bahasa Inggeris..."

Rahsia Disebalik Rahsia

 cerite lawak yg aq copy di internet..hehehe...

Zuraini berjumpa ayahnya untuk meminta persetujuan berkahwin dengan Shahrul.
“Ayah, Shahrul mahu melamar saya” kata Zuraini.
“Apa kau nak kawin dengan Shahrul?.. tak boleh!!” Kata ayahnya dengan nada tinggi,
“Kau boleh kawin dengan siapa saja asal jangan Shahrul…”
“Kenapa saya tidak boleh kawin dengan Shahrul?” Tanya Zuraini
Sambil berbisik…ayahnya memberitahu…
“Sst jangan sampai emak kau tahu ya.. Shahrul itu adalah abang kau.” 
Zuraini terkejut… lalu pergi mencari emaknya.
“Mak.. kenapa ayah melarang saya berkawin dengan Shahrul” tanya Zuraini kepada emaknya.
“Engkau tak payah dengar cakap ayah kau tu.. kau boleh kawin dengan Shahrul…” emaknya menjelaskan.
Zuraini hairan bercampur gembira..
“Kata ayah Shahrul itu abang saya…?”
“Ayah engkau juga tidak tahu yang engkau tu bukan anaknya.”