Friday, November 11, 2011

Memori Terakhir Seblm Exm Menjelma

Pagi ini 11/11/2011(JUMAAT) selepas perhimpunan ringkas setiap pagi kami pelajar Tingkatan 5 & Tingkatan 6 atas telah diadakn salam memohon restu bersama-sama semua guru di SMK PENANTI...PelajarTingkatan 5 lelaki dahulu berbaris untuk bersalam salam dengan guru serta di ikuti pelajar lelaki Tingkatan 6 atas....semasa sya sedang berbaris sya terlihat 2 orang ckgu menitis air mata ketika bersalam salman dengn para pelajar...maybe ckgu tu sedih kot sebab anak murid dia tahun nie je last ade dkt kolh tu....aq pun turut berasa sedih pulk sekejp je dah nak hbis sekolh rasa baru je masuk kolh nie dh hbis dh tingkatan 5...2 ari lagi sya akn menduduki peperiksaan penting dlm hidup sya iaitu SPM yg akn menentukn sya akn kemna nnti selps tamat tingkatan 5....selesai je kami semua bersalaman dengan guru-guru kami tingkatan 5 di arahkn ke surau untuk bacaan yasin dan seterusnya menunaikan solat dhuha dan solat hajat...pelajar-pelajar bukan muslim di kehendaki ke kantin untuk mendengar taklimat moral....pelajar tingkatan 6 atas selepas sesi bersalaman mereka di arahkn masuk kelas masing-masing....selesai je solat hajat semua kami tingkatn 5 di beri taklimat sejarah dan bm sebelum rehat....lpas je hbis taklimat Bm kmi rehat sebentr sya dgn kwn baik sya g ke kantin untukmkn tpi macm biasa la sya bukn mkn pe pon sya mkn nugget je selalunya....hehehe...lps tu sya ngn kawn g ke makmal fizik teman kawan sya lg sorg g antar buku lps tu kmi kembali ke surau utk mendgr taklimat BI n MATH...tpi time Bi sya ngn kwn-kwn tak taw nk catit ape..nganga dh le..hehehe...lps tu dgr taklimt MATH plk subjek kesukaan sya...hehe...hbis je semua blh la pulang..tpi pengawas-pengawas kena tggu kena tutup tingkap-tingkap dalam surau..aie nasib-nasib tpi tak pe lah dpt pahala kn..hehehe...mse tu kwn sya ajak sya temn dia jumpe ckgu math jup mse sya nk g jumpackgu tu sya nmpk la si ex sya nie g jumpe pompuan yg ramai xbpew suke nie kn tpi sya wt bodo je x kisah pun..hahaha....itu hak dia sya xkish pun sya bkn ade hubungn ape-ape lg dh...hahaha...sya xnk pikir g dh sbb nk SPM dh....inilh kenangn sya wt yg terakhir seblom tamat alam persekolahn....huaaaaa...sedihnya nk tggl alam perekolhn...nant msti sya rindukn kolh ckgu-ckgu kwn-kwn...rindunye nnti...nnti xde dh memori cm nie lg bersma kwn-kwn lama....rindunye!!!!!!!!!!!!!ase mcm xnk tggl je alam persekolhn....sedih2....

No comments:

Post a Comment