Saturday, December 24, 2011

Apakah perasaan itu???

Dua tiga malam dah setiap hari bila aq tidur je aq asyik bermimpi kn bekas kekasih aq...YA ALLAH

nape aq mimpi dye lagi.... Tapi mimpi nie yang peliknya dye memakai bju seperti org bekerja pejabat...

Tapi nape ye aq mimpi dye boleh di katakn setiap malam....sedangkan aq dah betul-betul xpikir kan dye

lagi sebab dye pon dah betul-betul tak sayang aq lgi law dye sayang tak kan dye g rombongan ngan

perempuan tuh....tapi tak pelah semua dah berlalu tapi aq masih ke hairanan nape aq masih mimpikan

dye seolah0olah mimpi tu mase yang akan datang nanti...apa maksud mimpi tu YA ALLAH???

Tapi pagi nie aq seperti biasa sidai kain jemuran tapi hari nie aq keluar-keluar rumah aq terlihat

si dya dkt gerai kawan baiknya...tapi dah lama dye tak datang ke sini sejak-sejak putus dgn aq tapi

ntah la nape tiba-tiba dye muncul di situ...tiba-tiba je hati aq bergatar seluruh tubuh aq sejuk sperti

berada di kawasan yang dingin....semakin getar jiwa ku ini..tapi kenapa???ape maksud perasaan

ini???sepanjang perjalanan aq ke Perak tadi fikiran aq terganggu dengan bayangnnya....seksanya jiwa

aq nie....adakah dye juge turut merindui ku???tapi mustahil dye akn merindui aq juge...tidak tidak

 tidak.....duhai hati ku......

Wednesday, December 14, 2011

birthay ank abg aq....

10/12/2011-pagi tu aq bngon pagi-pagi mandi smeua siap lps tu g sarapan...mase aq tgh sarapn makcik kesygn aq nie bru smapi nk antr ank dye dkt mama aq sbb dye nk g keje nnti ank dye kcau...so mse aq tgh mkn mkcik aq pelawa aq p tempt keje dye..tgk-tgk suasana tempt keje...hehehe aq kn dh habis SPM la kte kn..hehehe...mcm bertukr plk..ank makcik aq duk ngn mama aq,aq plk ikut makcik aq..hehehe dh ayah bg ikut so tggu lg ikut le....tpi aq bwk laptop takut bosan Buku Sains Pertanian bwk juge sbb selasa tu nk exm lg 2 paper...tempat makcik aq keje nie dkt KOMTAR...dlm KOMTAR kn ade pejabat....waahhh tggi lajgk bila aq dh smpai di tingkt tempt makcik aq keje..gayat je ase...
nielh namanya KOMTAR

so aq smpai-smpai perkerja len dh ade....so aq ambik tmpt duduk dihadapn meja makcik aq...mula-mula aq bce r buku lps tu ase mals la plk..hehehe..aq pon buka r laptop on9 fb...aq on9 smapai hbis battery..hahaha....dh aq keje bngun duduk lps tu tgk luar dri ats bngunn tu...huhu gayat tw..dlm semua bnyk perempuan ade sorg je lelaki dlm ofis tu..hahaha..yg len semua pompuab...tpi dh le dye sorg lelaki dye sorg yg pling muda dlm staff situ..aq dgr sore dye teringt member sklas aq KAMIL...watak dye sme dgn member aq..hehehe...lps tu dh dkt pukol 2 lbh kmi pon blik seblom blik singgah dlu dkt pacific dlm komtar tuh sje2 cri bju nk g jln2 lme dh xbeli bju..hehhe...mse duk dlm tu mama call aq tnye bile nk blik lps tu suwuh belikn hadiah utk ank buah aq nie sbb ritu ari jd dye..hehehe aq xtw sbb dh mcm-mcm trikh birthay dlm otak aq nieh...ank buah ramai ngt..hehe...xpelh aq ngn mkcik pon g lah cri lps blut semua hadiah kmi pon blik lah....
jalan jem teruk

jalan time blik tu blh la thn sesaknya apatah lg di tgh bndr huh sesak sgt...bese r nama pon PENANG mmg r sesak tmbh time cuti cm nieh....ramai no plat kete luar....nama pon cutikn bwk keluarga g jln-jln sme lh mcm kite bile time cuti kite plk g tmpt org kn...so sme la diorng pon..hehehe...
NIE JABATAN P.PINANG

So smpai lh aq dgn makcik dgn umh abg aq...mse tu dh ptg sgt dh..peot pon dh lapor sbb xmkn tgh ari tu...hehehemkn pagi tu je..hehehe mse awl-awl tu kmi rncng konon lps blikdri ofis nk g tgk wayang la konon tgk cite OMBAK RINDU..gara-gara dh lewat xjd le tgk so trus je le blik umh abg aq..g pon makayah aq blik kampung jup...
waahhh siap ade ultraman lg
 
 HAPPY BIRTHAY ALIF
 
 waahhh dpt hadiah
 
 abg aq bg hadiah dkt ank dye
 
 wahhh sodap nieh..hehehe
 
anak buah aq yg pling manja
kepenatan sudh aq...hehehe

dh selesai semuanya kmi pun blik rht dkt umh...dkt-dkt je umh aq..sebelh taman je...hahaha...

Tuesday, December 13, 2011

hArI tErAkHiR dI SMK PENANTI

NIE SEMUA GMBR2 TIME DH HBIS EXAM....HAHAHA...LG BPEW MINIT AQ DH XTW NK WT PE...ASE MCM NAK TERSENYUM PUN ADE ASE MCM NK GELAK PON ADE...XSNGKE LG BPEW MINIT DH BERKHIRNYA PERSEKOLHNKU DI SMK PENANTI..MCM XCYE JE...AQ KALEH TGK ORG SEBELH IAITU MEMBER AQ LE...DYE PON TGK AQ...KMI LAWN SENYUM...HEHEHE...LPS TU TGK JAM DEPAN KMI...AQ SENYUM BILE TGK JAM SBB LG BPEW SAAT MSE AKN TAMAT...ASE MCM X SBR JE PENANTIAN AQ SLMANIE..HEHE..SELAMAT TINGGAL SEKOLAHKU....AQ SYG SGT2 DKT KOLH KU TPI AQ PERLU MENERUSKN MSE DEPAN AQ....BILE PENGAWAS YG MENJGA BLIK KMI KTE BERHENTI MSE SUDH TAMAT WAAAHHH SEMUA SENYUM DGN LEBARNYA...GEMBIRANYA KMI SEMUA...KETUA PENGAWAS MENGUCPKN KMI SELAMAT BERCUTI KPDA KMI SEMUA...WAHHH LPS TU DH X JUMPE LE CKGU ENSEM TU..HAHAHA...KOLH MNE PON KMI XTW CKGU TU..NK KTE ES=NSEM XLASGT TPI MMG REALITI LA KN..HAHAHA...LPS TU KMI PON G LH PULNGKN BUKU2 TEKSYG TLH KMI PINJM DI BILIK SPBT...LPS TU APE LG SNAP PIC R BNYK2....BDK2 KLS AQ WT JAMUAN CIKIT..TPI AQ NGN MEMEBR G LMBT CIKIT SELMT LH KMI XKENE BLING TEPUNG..HAHAHA..CIAN KORNG YG KENEKN...AQ TURUT SIMPATI....HAHAHA..MEMORI YG TERAKHIR WT TEMAN2 5 UNGGUL....NNTI LW DH BJYA JGN LUPE KWN2 DI SINI YE....HEHEHE..LOVE U ALL....LG 1 NNTI DH KAWIN JGN LUPE JEMPUT AQ WEHH....HEHEHE...DKT BWH NIE ADE LA PIC CIKIT...KORNG LYN JELAH YE...

JGN BISING PEPERIKSAAN SEDANG DIJLNKN

BILIK PEPERIKSAAN
 TENGAH TANDA TANGAN
MAKANAN RINGAN
 BJU BDAK2 LELAKI DEPA SPRE
 BDK2 PEREMPUAN KLAS AQ(5 UNGGUL)
 hehehehe

Thursday, December 8, 2011

mood sedih...

sampai hati ingt sya mcm tu kn..serius kecik hati....sya tnye elok-elokkn so jwb la elok-elok pertanyaan

sya...sya xwt pe pon...bukn sya kple ngn dye pun...ingt sya nie play sgt ke???sya nie dgn Hafez Hisham

bukn dgn dye tu...dye just anggp abg je...lw dye sya xtw la....sumpah xkple pon ngn dye..yg nk

perli-perli sya npa..npa nk marh lk...hurmm...bnda sya xtw kn..bila sya nk tw pkra sbnr duk kalih cita

lak..hbis cm na nk selesai mslh???tw kn sya mcm mna sya cpt sensitif so npa msh nk bg sya

marh...bila sya tnye tu jwb la..suash sgt ke/??lw bnda tu xbtol cm na???xblh ke tnye sya dlu...

jgn la wt andaian sendiri cm tu ja..hurmm org pon ade hati gak....kenapa harus wt sya sedih

lg...hurmm..lw xsyg ckp xsyg dh seng.....ade adk bru gtw je lh..hurmm sya blh p eh...hurmmm

Wednesday, December 7, 2011

Abg2 Angkat ku

         MUHAMMAD FAIRUZ AMIRUL

abg angkt aq yg pertama sampai lh sekarang...dye yg paling lama jadi abg angkat aq...wlupon dye jarang contact dh skrg tpi still ambik bert pasal aq lg.......hehehe...g pun masing sibuk lorh...dye bljr dkt UPM selangor...nie pling special dri yg len sbb aq knl mmg la dkt kolh tpi start ckp dkt dlm FS....dlu dye f6 kolh aq tp time tu aq bru f2...so mne la aq pnh ckp ngn dye kn...hehehe

MUHD SHAHIR

 Nie lak abg angkt aq yg kedua...dye nie duk kedah..dye pling rajin contact aq tmbh lw nmpk aq on9 dkt FB msti dye akn muncul antr chat....slalu gk tnye khbr psl aq...sentiasa ingt birthay aq..hahaha...thanks lorh abg....adk akn keng semuanya...
MUHAMMAD FAIZ NURHILMI

Nie plk abg angkt aq 1 skolh dgn aq...dyebru msuk taon nie kolh ngn aq..dye msuk f6..tapi aq knl dye bukn dkt kolh tpi dkt tagged..knl gitu2 je tpi kerana dye slalu lewt ke kolh so ari2 le muka aq nie dye tgk dkt pintu pagr coz aq pengawasjge pagr pagi2 buta tuh....tapi nk wt cm na umah dye jauh dri kolh so kmi fhm la....so dri situ kmi rpat lh sbg seorg abg n adk....dye pun rajin gk ambikbrt ttg aq n slalu dgr mslh aq..thanks ye abg ku syg...

  MUHAMMAD AZFAR

Nie abg aq duk dkt KL...Nie pon knl dlm tagged lak lps tu dye suwuh aq add dye kdt FB so sejk tu la dye rajin ambik brt ttg aq n jd sbg adk n abg angkt lh....masa awl2 dlu rajin gk la dye conctact ngn aq lps tu jrg dh la...dye nieh lw call ade je nk kene kn aq...mnjg kene je....ade je nk usik aq...hahaha..msti aq yg kalah...



aq sg diorg sgt2.....diorg selalu bg smngt dkt aq klu aqputus cinta ke ape ke...diorg sentiasa ade ngn aq..thanks sgt2....beruntung adk dpt abg2 angkt mcm korng....jgn jelez ye yg lain..hehehe... 

Saturday, December 3, 2011

Sedihnye

sedihnye rini dye dah blik hostel coz dye cuti seminggu je rini dye dh kene blik hostel blik selasa nie dye ade paper lg...aq plk paper lmbt lg....aduh boring la aq duk umh sorg-sorg nnti xde org nk msg...waahhhh sedihnye....
aq nk wt pe lh nnti duk umh sorg xde spe aq nk msg....
diriku aq hnya dpt mentp gmbr mu shja lh alamtnya...
xpe syg akn tggu abg hbis paper tw...nnti abg blik
 abg jgn lupe msg syg tw...
abg wt lh yg terbaik utk exm nie...
demi mse depn abg dgn syg oke...
abg jgn nakl2 ye tggl dkt hostel tu....
syg akn ingt abg slalu di sini
syg harap abg pun sme merindui syg nnti...
syg doakn abg bjya di dunia dan di akhirt kelak
nnti kite smbung bljr sme2 tw...
syg abg sentiasa...











Friday, December 2, 2011

Bermulalh keje memasak aq di rumah

waaahhhh npe lah dah start cuti kolh.....huhuhu....aq rini dh start kene masak duk umh..lw x msak pkai aq xmkn le alamtnya....hehehe...redho je la....ari nie aq msk simple2 je tpi sdp jge..hehehe...rugi korang x rase..hehehe...

nie telur masak sambal....


nie sup ayam....sedapppp...hehehe...


nie plk telur bungkus tpi aq xtw la jd ape...hehehe..org bru bljr...hahaha bljr sorg2....mak aku g keje so kene wt sendirilah...hahahaha...

inilah hasil semuanya

Thursday, December 1, 2011

Thursday, November 24, 2011

Doa Putus Cinta ( Mengatasi Kekecewaan)


Sebagai manusia, kita tidak akan lari dari perasaan kecewa dengan manusia kerana inilah ujian daripada Allah untuk kita sebagai hambanya yang hina. Namun, Allah juga memberi jalan penyelesaian untuk kita mengubatinya.

Doa Putus Cinta ( Mengatasi Kekecewaan):

Bila mengalami kekecewaan seperti putus cinta, putus tunang, bercerai suami isteri dan seumpamanya, maka ikhtiar yang boleh dilakukan untuk melupakan kekasih… letak tapak tangan pada dahi atau dada kemudian bacalah ayat:

( surah Ar-Ra’d ayat 39)

“Allah menghapuskan apa jua yang dikehendakiNya dan Ia juga menetapkan apa jua yang dikehendakinya. Dan (ingatlah) pada sisiNya ada ‘Ibu segala suratan’.”



(ALLAH menghapuskan apa jua yang dikehendakiNYA)
Setelah selesai baca ayat ini genggam tapak tangan kemudian buat isyarat membuang.

Putus Cinta Itu Pedih, Namun Cinta Ilahi Takkan Terputus!!
Moga kita semua terhindar dari godaan syaitan yang sememangnya mahu menjauhkan kita dari Allah Yang Maha Penyayang.. Amin..

p/s: Sekadar perkongsian daripada sahabat untuk sahabat.

kecewa cinta

Apabila cintaku bersumpah yg sesuatu itu benar, aku percaya sungguhpun aku tahu ia berdusta..

frust dlm cinta..anda pernah melaluinya?? siapa yg pernah alaminya, pasti tau betapa ia perit. 'sakit yg paling dahsyat ialah mencintai seseorang, tetapi tidak berbalas'.. benarkah? (jgn beritahu sy yg sakit apabila bersalin lebih perit atau seumpamanya..ini dalam scope cinta manusia)..

pernah sy terbaca bahawa PUTUS CINTA adalah bukti xde cinta sejati kecuali cinta yg diasaskan oleh cinta Allah. pelbagai alasan apabila si dia ingin memutuskan cinta..

common reasons:
1. hadirnya org ketiga
2. halangan dr org tua
3. jemu setelah sekian lama

ketika ni lupa lah semua sumpah setia, lafaz sehidup semati,& surat aku janji (mcm nak masuk U tuh). malah dia yg kita cintai seperti tidak pernah kita kenali. berlainan sungguh.

kita kecewa. menangis sana sini, sedaya upaya mencari punca, ilang semangat utk hidup & rase gulap gulita dunia ini. malah ada yg sanggup bunuh diri.. benarlah kata pujangga 'Dunia akan terkejut mendengar seseorang membunuh diri kerana kematian ibunya, tetapi tidak akan terkejut apabila pembunuhan diri itu disebabkan kematian kekasih yg dicintainya' nauzubillah..

teringat sy pd sebuah kisah, sesetengah ahli sufi melewati seorang lelaki yg sedang menangis di kubur, lalu dia bertanya tentang sbbnya.. jawap lelaki tadi, 'sesungguhnya kekasihku telah meninggal dunia.'.. ahli sufi tadi menjawap 'sebenarnya engkau telah menzalimi dirimu sendiri dgn mencintai kekasih yg mati. Jikalau engkau mencintai kekasih yg tidak akan mati nescaya engkau tidak akan tersiksa dgn perpisahan..'

sesungguhnya putus cinta bukanlah pengakhiran segalanya malah satu permulaan yg baik jika ia ditangani dgn positif. memg pd mulanya terasa berat beban yg dipikul tetapi kita masih punyai Allah..semuanya dr Allah.

sy pernah melaluinya. betapa bodoh (mungkin juga berbakul2) kerana merayu cinta manusia. lantas sy lepaskan dia pergi (setelah hampir 2 bulan mencari penyelesaian). kerana sy yakin jika dia adalah hadiah cinta dr Allah utk sy nikmati di dunia, maka Allah akn kembalikan dia kpd sy..

"ada sesuatu perkara yg kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kpd kamu. ada pula sesuatu perkara yg kamu benci tetapi ia membawa kebaikan kepada kamu. sedarlah, kamu tidak mengetahui, Allah-lah yg lebih mengetahui' (Al-Baqarah:216)

Ana billah walillah ma'allah

Tips Menggembirakan Hati Yang Sengsara, Makan Hati, Sedih dan Kecewa

Sebenarnya nak menghilangkan rasa sengsara, sedih dan kecewa caranya ada banyak, dan keberkesanannya terpulang pada ketahanan mental Anda, emosi Anda, kesabaran Anda. Tapi saya boleh jamin cara yang saya kongsikan ni, sebelum saya menulisnya, telah diguna oleh kebanyakan orang dan telah ditulis oleh ramai pakar motivasi, penulis buku pembangunan diri dan mereka sendiri telah melakukannya dulu.

Untuk tips motivasi kali ini, saya kongsikan 7 tips asas menggembirakan hati yang sengsara, sedih dan kecewa serta cara untuk berdepan dengan emosi tersebut, saya gabungkan dengan cara saya sendiri. Kita mulakan dengan…

1. Latih Minda Melupakan Kenangan Pahit.
Bunyinya senang nak dibuat, tapi perlu diaplikasi berterusan. Mengaku saja Anda sering merasa sedih sebab banyak kali mengingat kenangan pahit atau selalu kembali ke memori silam yang lalu, betul tak? Kita kena cut connection feeling kita dengan emosi yang lalu.

Mulai hari ini, tekad untuk melupakan semua tu, selupa yang mungkin, kasi kosong abis! Bulatkan azam untuk memfokus kepada masa depan Anda, cita-cita Anda, keluarga, kerjaya, kewangan, keilmuan dan rakan-rakan.

Anda takkan dapat melupakan kesemua memori pahit sekaligus, tapi lakukan step by step dengan mengalihkan perhatian Anda kepada perkara lain. Proses ini mengambil masa, tapi ia boleh dipercepatkan dengan disiplin diri.

2. Buang Sikap Risau.
Ada dua kesan dari sikap risau ni, pertama ia menarik nasib tak baik, masalah dan musibah tanpa Anda pinta. Kedua, memberi kesan buruk pada kesihatan Anda dari segi fizikal dan mental. Risau membuat Anda selalu menjadi sedih dan kecewa, kekadang takut. Untuk buang sikap risau, belajar untuk bertenang dan latih diri Anda mengawal

3. Belajar Rajin Bersyukur.
Ucap syukur atas kesemua yang Anda ada, apa saja! Misalnya, ucap syukur kerana Anda masih ada 5 deria yang lengkap, Anda boleh melihat dan menarik nafas tiap kali bangun tidur (dan bukannya bangun terus sakit jantung mahpun sudah berada di ALAM KEDUA), Anda ada kawan rapat yang memahami Anda dan Anda mempunya hanphone kesayangan Anda. Ucap syukur seikhlas hati, sebanyak yang mungkin, seikhlas mungkin hingga rasa syukur tu meresap jauh ke dalam diri Anda. Buat banyak kali dalam sehari.

4. Belajar Menjadi Pemaaf.
Sikap pemaaf dapat membersihkan hati dari perasaan negatif dan emosi-emosi negatif (takut, sedih, kecewa. gusar, menyampah, marah, geram, cemburu, tak puas hati, dendam, busuk hati). Seterusnya, meneutrakan gekombang fikiran negatif yang melekat bersarang di minda Anda.

Ketahuilah, Anda selalu rasa sedih dan kecewa kerana Anda tak memaafkan kesalahan diri Anda di masa lalu ataupun Anda tak memaafkan kesalahan orang lain tehadap diri Anda satu ketika dulu, ataupun… Anda susah menerima hakikat perbuatan salah orang lain terhadap diri Anda, yang membuat Anda sedih, kecewa dan geram tahap dewa..belajar menjadi pemaaf dan menghapus semua ni lalu menarik ketenangan datang pada diri Anda.

5. Ketawa, ketawa dan terus ketawa.
Ketawa bukan dibuat-buat, tapi biar ketawa yang benar-benar menggembirakan Anda dan menjadikan Anda girang. Tonton video yang lucu, baca cerita yang lucu, dekatkan diri Anda dengan rakan-rakan yang lucu serta cari “funny side” dalam setiap situasi, agar Anda boleh ketawa secara automatik. Ketawa dapat menghilangkan sedih. Buat apa LAYAN kecewa sedangkan Anda boleh ketawa? Come on…

6. Ubah Fikiran
Kita tak boleh merubah situasi yang boleh membuat kita kecewa, sedih dan murung. Tapi, kita boleh merubah fikiran kita dan apa yang kita fikirkan tentang situasi-situasi tersebut walau seburuk manapun ia. Rahsianya, cari sinar mentari disebalik mendungnya awan. Walaupun perkara tidak berpihak kepada Anda, cari cara bagaimana Anda boleh jumpa nilai-nilai positif di dalamnya.

Fikir yang baik-baik saja, kerana ia memberi keuntungan jangka masa panjang. Rezeki Anda murah dan segala yang baik-baik datang sendiri pada Anda. Anda menjadi apa yang Anda mahukan.

Buat apa fikir yang buruk sedangkan Anda boleh tarik semua yang baik-baik? Fikir yang buruk, Anda dapat yang buruk jawapnya. Ini hukum alam dinamakan hukum sebab dan akibat. Dalam kata yang lebih advance, itu hukum Law Of Attraction.

7. Hati Mesti ‘Keras’.
Bukan keras sembarangan, maksudnya kekerasan hati, kesabaran yang tinggi, pandai mengawal emosi dan menerima hakikat dengan hati terbuka. Allah menurunkan musibah, permasalahan dan macam-macam lagi bukan sekadar dugaan, tapi balasan pada perbuatan-perbuatan Anda di masa lalu.

Buat baik, dibalas baik, begitu juga sebaliknya. Cuba ingat balik kejahatan kecil yang Anda lakukan pada orang lain, mungkin ada walau Anda tak sedar. Itulah perlunya kita bersikap baik dan berfikir yang baik-baik pada semua orang, benda, perkara, situasi dan keadaan.

Sebelum masuk tidur, set minda untuk jadi ceria pada keesokan harinya. Lafazkan dengan nada berbisik. Relaks, jangan terlalu mendesak diri.

Selepas bangun tidur, katakan pada diri ini adalah hari yang baru untuk Anda.

Tekadkan diri untuk menjadikan hari yang baru tu hari yang baik, sungguh baik, sebaik yang mungkin dari hari yang sebelumnya.

Tentang Cinta

Kamu,
Maafkan saya kerana terpaksa memendam rasa ini.
Kamu tahu,
Ianya bukanlah sesuatu yang mudah.
Tapi saya harus tegarkan hati untuk terus melalui semua ini.

Kamu,
kadang-kadang saya rasa tak kuat sangat untuk terus berpura-pura.
Kamu tahu,
Ianya amat sukar untuk tersenyum seolah-olah saya redha dengan semuanya.
Tetapi saya harus terus melawan rasa yang ada dihati ini.

Saya bukan yang sempurna.
Saya juga bukan yang menjadi pilihan utama.
Tapi kamu, saya akan sentiasa ada untuk memastikan kamu bahagia.
Biarpun kehadiran serta kewujudan saya tidak nampak di mata kamu.
Tapi saya senang andai kamu bisa terus tersenyum.

Tentang Cinta

Kamu,
Maafkan saya kerana terpaksa memendam rasa ini.
Kamu tahu,
Ianya bukanlah sesuatu yang mudah.
Tapi saya harus tegarkan hati untuk terus melalui semua ini.

Kamu,
kadang-kadang saya rasa tak kuat sangat untuk terus berpura-pura.
Kamu tahu,
Ianya amat sukar untuk tersenyum seolah-olah saya redha dengan semuanya.
Tetapi saya harus terus melawan rasa yang ada dihati ini.

Saya bukan yang sempurna.
Saya juga bukan yang menjadi pilihan utama.
Tapi kamu, saya akan sentiasa ada untuk memastikan kamu bahagia.
Biarpun kehadiran serta kewujudan saya tidak nampak di mata kamu.
Tapi saya senang andai kamu bisa terus tersenyum.

Saturday, November 19, 2011

Wednesday, November 16, 2011

PATAH HATI


dia pernah aku cinta
dia juga pernah aku benci

tapi kami saling memahami
tentang apa ertinya serasi

kadangkala hati mudah layu
dengan kata-kata bisa itu

aku tahu kau marah
tapi tidak pernah aku buat sayang mu itu macam sampah

aku tahu kau mahu berjaya
tidak seperti aku ... tiada apa-apa

aku harap kau tahu
yang aku masih sayang pada mu ...
aku tahu kau marahkn aku..

tapi maafkn aku...
aku terasa sakit....

Tuesday, November 15, 2011

1000 burung kertas


Sewaktu Boy dan Girl baru pacaran,
Boy melipat 1000 burung kertas buat Girl,
menggantungkannya di dalam kamar Girl.
Boy mengatakan 1000 burung kertas itu menandakan 1000 ketulusan
hatinya.
Waktu itu...
Girl dan Boy setiap detik selalu merasakan betapa indahnya cinta mereka
berdua...
Tetapi pada suatu saat, Girl mulai menjauhi Boy.
Girl memutuskan untuk menikah dan pergi ke Perancis...
ke Paris...Tempat yang dia impikan di dalam mimpinya berkali2 itu...
Sewaktu Girl mau memutuskan Boy, Girl bilang sama Boy,
kita harus melihat dunia ini dengan pandangan yang dewasa.
Menikah bagi cewek adalah kehidupan kedua kalinya.
Aku harus bisa memegang kesempatan ini dengan baik.
Kamu terlalu miskin, sungguh aku tidak berani membayangkan
bagaimana kehidupan kita setelah menikah...!!
Setelah Girl pergi ke Perancis,
Boy bekerja keras...

dia pernah menjual koran...
menjadi karyawan sementara...
bisnis kecil...
setiap pekerjaan kerjakan dengan sangat baik dan tekun.
Sudah lewat beberapa tahun...
Karena pertolongan teman dan kerja kerasnya,
akhirnya dia mempunyai sebuah perusahaan.
Dia sudah kaya, tetapi hatinya masih tertuju pada Girl,
dia masih tidak dapat melupakannya.

Pada suatu hari... waktu hujan,
Boy dari mobilnya melihat sepasang orang tua berjalan sangat pelan di
depan.
Dia mengenali mereka, mereka adalah orang-tua Girl....
Dia ingin mereka lihat kalau sekarang dia tidak hanya mempunyai mobil
pribadi,
tetapi juga mempunyai villa dan perusahaan sendiri,
ingin mereka tahu kalau dia bukan seorang yang miskin lagi,
dia sekarang adalah seorang Boss.
Boy mengendarai mobilnya sangat pelan sambil mengikuti sepasang
orang-tua
tersebut.
Hujan terus turun tanpa henti, biarpun kedua orang-tua itu memakai
payung,
tetapi badan mereka tetap basah karena hujan.
Sewaktu mereka sampai tempat tujuan,
Boy tercegang oleh apa yang ada di depan matanya, itu adalah tempat
pemakaman.
Dia melihat di atas papan nisan Girl tersenyum sangat manis
terhadapnya.
Di samping makamnya yang kecil, tergantung burung2 kertas yang
dibuatkan
Boy.
Dalam hujan, burung2 kertas itu terlihat begitu hidup,
Orang-tua Girl memberitahu Boy,
Girl tidak pergi ke Paris,
Girl terserang kanker,
Girl pergi ke surga.
Girl ingin Boy menjadi orang,
mempunyai keluarga yang harmonis,
maka dengan terpaksa berbuat demikian terhadap Boy dulu.
Girl bilang dia sangat mengerti Boy,
dia percaya kalau Boy pasti akan berhasil.
Girl mengatakan...
kalau pada suatu hari Boy akan datang ke makamnya
dan berharap dia membawakan beberapa burung kertas buatnya lagi.
Boy langsung berlutut,
berlutut di depan makam Girl,
menangis dengan begitu sedihnya.
Hujan pada hari itu terasa tidak akan berhenti,
membasahi sekujur tubuh Boy.
Boy teringat senyum manis Girl yang begitu manis dan polos,
Mengingat semua itu,
hatinya mulai meneteskan darah...
Sewaktu orang-tua itu keluar dari pemakaman,
mereka melihat kalau Boy sudah membukakan pintu mobil untuk mereka.
Lagu sedih terdengar dari dalam mobil tersebut.

"Hatiku tidak pernah menyesal,
semuanya hanya untukmu 1000 burung kertas,
1000 ketulusan hatiku,
beterbangan di dalam angin
menginginkan bintang yang lebat besebaran di langit...
melewati sungai perak,
apakah aku bisa bertemu denganmu?
Tidak takut berapapun jauhnya,
hanya ingin sekarang langsung berlari ke sampingmu.

Masa lalu seperti asap...
hilang dan tak kan kembali.
menambah kerinduan di hatiku...
Bagaimanapun dicari,
jodoh kehidupan ini pasti tidak akan berubah.."

Friday, November 11, 2011

Memori Terakhir Seblm Exm Menjelma

Pagi ini 11/11/2011(JUMAAT) selepas perhimpunan ringkas setiap pagi kami pelajar Tingkatan 5 & Tingkatan 6 atas telah diadakn salam memohon restu bersama-sama semua guru di SMK PENANTI...PelajarTingkatan 5 lelaki dahulu berbaris untuk bersalam salam dengan guru serta di ikuti pelajar lelaki Tingkatan 6 atas....semasa sya sedang berbaris sya terlihat 2 orang ckgu menitis air mata ketika bersalam salman dengn para pelajar...maybe ckgu tu sedih kot sebab anak murid dia tahun nie je last ade dkt kolh tu....aq pun turut berasa sedih pulk sekejp je dah nak hbis sekolh rasa baru je masuk kolh nie dh hbis dh tingkatan 5...2 ari lagi sya akn menduduki peperiksaan penting dlm hidup sya iaitu SPM yg akn menentukn sya akn kemna nnti selps tamat tingkatan 5....selesai je kami semua bersalaman dengan guru-guru kami tingkatan 5 di arahkn ke surau untuk bacaan yasin dan seterusnya menunaikan solat dhuha dan solat hajat...pelajar-pelajar bukan muslim di kehendaki ke kantin untuk mendengar taklimat moral....pelajar tingkatan 6 atas selepas sesi bersalaman mereka di arahkn masuk kelas masing-masing....selesai je solat hajat semua kami tingkatn 5 di beri taklimat sejarah dan bm sebelum rehat....lpas je hbis taklimat Bm kmi rehat sebentr sya dgn kwn baik sya g ke kantin untukmkn tpi macm biasa la sya bukn mkn pe pon sya mkn nugget je selalunya....hehehe...lps tu sya ngn kawn g ke makmal fizik teman kawan sya lg sorg g antar buku lps tu kmi kembali ke surau utk mendgr taklimat BI n MATH...tpi time Bi sya ngn kwn-kwn tak taw nk catit ape..nganga dh le..hehehe...lps tu dgr taklimt MATH plk subjek kesukaan sya...hehe...hbis je semua blh la pulang..tpi pengawas-pengawas kena tggu kena tutup tingkap-tingkap dalam surau..aie nasib-nasib tpi tak pe lah dpt pahala kn..hehehe...mse tu kwn sya ajak sya temn dia jumpe ckgu math jup mse sya nk g jumpackgu tu sya nmpk la si ex sya nie g jumpe pompuan yg ramai xbpew suke nie kn tpi sya wt bodo je x kisah pun..hahaha....itu hak dia sya xkish pun sya bkn ade hubungn ape-ape lg dh...hahaha...sya xnk pikir g dh sbb nk SPM dh....inilh kenangn sya wt yg terakhir seblom tamat alam persekolahn....huaaaaa...sedihnya nk tggl alam perekolhn...nant msti sya rindukn kolh ckgu-ckgu kwn-kwn...rindunye nnti...nnti xde dh memori cm nie lg bersma kwn-kwn lama....rindunye!!!!!!!!!!!!!ase mcm xnk tggl je alam persekolhn....sedih2....

Thursday, November 10, 2011

CiNtA x PeRnAh LuNtUr

di saat ini terkenangnya masa lalu bersamanya...
terbayang detik-detik ketika bersma didlm ape jua keadaan...
cintya ini bagai di buai mimpi ketika bhagia...
tpi apabila kecewa ati retak seribu hancur x terkta lagi...
menangis siang mlm tdk kish ape lg yg berlaku di tepi..
kebhagiaan yg muncul tbe-tbenye muncul perpisahan sakitnya di hati membuatkn diri kemurungan...
di saat aq mencintainya penuh dgn kebahagiaan
x pernah gadoh selalu je happy tpi entah la kenapa di saat-saat hmpir setahun mcm-mcm dugaan yg dtg tpi aq pasrah ats segala-galanya....
walaupun tdk lg bersma ape pun yg kmu lakukn utk liht kesetiaan ku dgn plbgai cra menyakitkn ati ku
aq tetap mencintaimu...tdk pernah luntur dri hidupku...
setiap kali aq terpndg wajahmu aq terkng msa lalu...
betapa deritanya hidupku ini klu awk nk thu....skit nya ati nie awk melht kemesraan awk dgn si dya
tpi apkn daya aq xberhk menghlng kmu...siapalah aq ini lg
dh xbermkna utkmu lg...
cinta kita tlh dihncurkn oleh kmu sendiri...
walaupun dibibirku bilang tdk mencintaimu lg tpi siapa yg thu atiku yg sebenr...
walaupun bibirku tersenyum sentiasa tpi sebenarnya atiku menangis mengenang cinta kita yg terbehenti di tgh jln....apa yg blh membuatkn diriku utk melupakn mu slmanya...
aq dh sedaya upaya melupakn mu tpi aq x blh jge...
kenpa cinta aq terlalu kuat utk kmu...
knp kmu dh skitkn ati aq dgn pic profile kmu di fb tpi aq ttp maintain xrse ape2...kenpa aq msh still syg kmu...
kmu ingt lg x klu kmu sedih kmu msti akn tulis dlm pendrive awk kn??kdg2 awk bg sye pendrive awk..
kdg2 sye yg smbung tulis dh jd mcm sebuah cerita dlm tu..
awk,awk ingt lg x sye penah edit pic kita dlm pendrive awk....
awk,sye masih sygkn awk lg...
sye harap awk pun sme...yg sye lht skrg sye harp semua itu hnya tipu belaka..sye harap sgt awk kite akn bersma mcm dlu blik awk...cinta sye xkn pernah luntur utk awk...
ati sye still msh terbuka utk awk..
awk sye pggng jnji awk..
sye tggu awk smpai SPM nie awk....
tlg jgn tgglkn sye...
SYA SYG ABG!!!!

Thursday, November 3, 2011

Si GaDiS

Teringat plk si Alisya nie pada kenangan silam bersama orang tersayangnya...Tapi kenangan tu

hanya jadi memori dalam dalam ingatan....Orang kata kenangan tu boleh berulang tapi bagi si

Alisya hanya sekali sahaja yang dia akan lalui...Masa hari tu si Alisya dengan member dia balik

dari sekolah dalam hujan lebat sangat...tapi si Alisya di jemput oleh Bf dia dan kawannya

itu..Yang kelakarnya Bf-Bf si Alisya dan kawannya itu datang bersama-sama seolah-olah macam

dah berjanji la pulak...Rupa-rupanya Bf si Alisya pergi ke rumah Bf si kawan Alisya ni supaya

sama-sama g jemput Gf masing-masing kire dia segan la pergi sorang-sorang tapi masa tu Bf si

kawan Alisya tu keluar....pada masa tu jgk si Bf Alisya terserempak dengan si Bf kawan Alisya

nie di bawah titi jambatan masa tu tengah hujan lebat tengah berteduh...si Bf Alisya ajak si Bf

kawan Alisya menjemput Alisya dan kawan Alisya...mereka meredah hujan takut gf-gf mereka

tunggu lama....pada masa tu si Alisya melihat si Bf nye sejuk menggidil kesejukkan....mereka

berempat meredah hujan lebat pada masa itu untuk pulang....dan pada masa tu si BF-BF nie

sempat lagi lawan race sampai terpecit air terkena si Bf Alisya n Alisya sekali...lepas tu mereka

pergi antar si kawan Alisya balik dahulu barulah menghantar Alisya pulang...kenangan itu amat

bermakna bagi Alisya walaupun sekarang Alisya dh berpisah dengn Bf nye tu...Bg dia kenangan

yang tak dapat dia lupakn selamanya....

Thursday, October 27, 2011

10 Jenis Lelaki Yang Patut Anda Tinggalkan

1. Lelaki yang sering mengucapkan kata sayang tetapi tidak mahu atau tidak
bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius walaupun anda sudah mengenalinya sudah bertahun-tahun. Ini bermakna bahawa anda bukan orang yang diinginkannya. Mungkin anda juga tiada di dalam kamus hidupnya.

2. Lelaki yang sentiasa menghubungi anda tanpa mengira waktu. Selalunya lelaki jenis ini akan mengeluarkan kata-kata manis apabila dia sangat memerlukan anda. Tetapi apabila anda memerlukannya dia langsung tidak muncul atau memberi banyak alasan untuk mengelak.

3. Lelaki yang selalu mengajak anda keluar hanya sebagai teman tapi mesra. Kemana sahaja hanya anda berdua. Ibarat merpati dua sejoli dari pandangan orang lain. Malangnya dalam hati lelaki itu tidak terdetik langsung untuk mengisi anda dalam ruang hatinya yang kosong itu. jangan buang masa anda dengan lelaki seperti ini.

4. Lelaki yang sudah mempunyai kekasih hati tetapi tetap mahukan anda. Selalunya lelaki jenis ini mempunyai ramai teman wanita dan hanya mahu memenuhi nafsunya sahaja.

5. Lelaki yang hanya memandang dirinya sahaja yang betul. Pandangan dan apa yang dibuat anda adalah salah. Selalunya ketika menjalinkan hubungan dengan lelaki jenis ini anda sering dimarahi atau ditengking kononnya anda saja yang bersalah dalam sesuatu hal. kadang kala hal yang kecil juga diperbesarkan.

6. Lelaki yang naif dan mementingkan diri sendiri. Selalunya lelaki jenis ini tidak akan faham akan kehendak wanita. Walaupun anda telah berterus terang mengenai sesuatu tetapi dia tetap tidak mengendahkannya. Lelaki jenis ini sering menganggap semua perkara adalah remeh dan selalu mengambil mudah sesuatu perkara.

7. Lelaki yang tidak tahu kehendak dirinya sendiri. Jika lelaki jenis ini tidak mengetahui apa kehendak dirinya sendiri, cuba anda bayangkan bagaimana dia hendak memahami masalah anda jika hidup bersamanya nanti.

8. Lelaki yang tetap akan mengganggu anda. Walaupun sudah diberitahu yang anda terlalu sibuk tetapi lelaki ini tidak memperdulikannya. Lelaki jenis ini selalunya hanya ingin berkepit siang dan malam.

9. lelaki yang suka memburukkan lelaki lain dengan harapan anda akan menjauhi lelaki yang diburukkan olehnya itu. Lelaki jenis ini selalunya kuat cemburu dan akan cuba sedaya upayanya supaya anda tidak akan berhubung dengan lelaki lain. Relakah anda dikongkong oleh lelaki jenis ini?

10. Lelaki yang tidak dapat memberikan layanan yang betul pada wanita. Anda tidak nampak ciri kepimpinan pada lelaki jenis ini. Bagaimana anda mahu sandarkan segala harapan pada lelaki seperti ini nanti?

Wednesday, October 19, 2011

hAtI aQ

hari ini aq btul2 sedih...
dlm keceriaan ku di pagi hari xku sngka sepnts itu aq bersedih..
slps menrima kembali kotak pemberian aq ketika dlu
yg pernh ku pdnya,,,
dirku hanya mengatakn kpdnya jika dh xnk lg kembalikn sja dri membuangnya..
rupa2nya dye btul2 dh xingt aq lg...
sayunya hati aq slps lmht kotak itu...
YA ALLAH sedihnya atiku...
air mata mula berlinangn...
aq kuatkn ati
tpi aq tdk berdya...guruku mata pljrn wktu [rtma sudh msuk..
seperti biasa slps bce doa kmi semua bce ayt hafazn tpi kli nie aq hnya membce dlm hati tiada suara yg keluar dri mulutk
krana aq menhn tangisn yg sedng lara dlm hati ini...
aq thn dri air mata ini mengalir..
selesai memce ayt hafazn
aq duduk di kerusiku
aq merenung keluar tingkp....
aq termenung sbntr mengng nsib ku ini...
air mata ku ingin sgguh mengalir..
tpio dgn kuasa tuhan...
tbe2 sja aq tersedr dri lamunn ku itu..
aq tbe2 terfikir
biarknlh dye
nk wt cm ne dh bukn rezeki aq dgn dye...
maybe ade hikmah di sebliknya
brulh kemurungn ku itu kembali kpd keceriaan ku...
aq kembali tersenyum semula...
aq xkn tewas kerana cinta...
aq msih ade rakn2 yg msh bersma2 dgn aq...
aq msh ada abg2 angkt aq
aq msih ade kak2 angt aq
aq msh ade org di sekeliling aq
n
yg terutma skli family aq
aq akn bngkit semula dlm penderitaan ini..
aq akn buktikn aq mampu berdiri semula
tnpa dye

Tuesday, October 18, 2011

MeNanGiS lAgI

ati yg pilu ini perlu mencri ketenangn...
kenapa aq msih kasih akn dirinya...
sedngkn dye sudh menyakitkn atiku
kenpa aq msih setia bersabr...
kenapa aq jd begini
kenpa aq msih berhrp pdnya
sdngkn dye dh xsyg aq
knp aq lemh begini
knp aq msih setia mennti dye...
sdngkn dye dh bhagia..
knp aq slalu menangis kerana dye...
sayunya ati aq nie mlht pic itu...
dugaan apakh ini kpdku...
ambil lh nyawaku ini...
aq dh xterdaya lg...
melht sengketa di mata ku ini
hilngknlh dye dri mata ku ini....jauhknlh dye dri selisih dgnku lg
skitnya hatiku ini tiada sipapun yg thu diseblik keceriaan ini
betapa deritanya aq
dlm hati ini
dlm keceriaan ku tersembunyi sgla derita aq...
di seblik senyumn ku
penuh dgn kemurungn
tpi aq tidk tunjk semua itu...
aq xnk sesipa pun thu penderitaan aq..
aq xmhu mereka sush hati..
jika aq tiada lg..
maafknlh dosaku ini...
di saat ku di usung dibwa pergi..
sedekahknh lh aq dgn AL-FATIHAH...
iringi aq dgn senyumn mu bkn tangisn mu...
ini yg aq inginkn dri kmu wt kli terakhir...
tiada lg kta maaf
tiada lg jasad ku dihpnmu
yg selma nie kmu skiti
hati ini
tiada lg air mata untuk kmu lht penderitaan ku ini..
tiada lg kta2 dri ku...
tiada lg senyumn ku untukmu
tiada lg ketawa keriangn ku...
tiada lg msg2 dri ku..
tiada lg ucpn dri ku...
ini yg kmu impikn slma ini...
salam syg driku untukmu yg terakhir


bENCi

DI SAAT AQ MELIHAT SESEUATU YG MENYAKITKN HATI AQ
MMG ATI AQ JD MCM DIREMUK-REMUK
OKE FINE....
AWK NK SYE BENCI SGT DGN AWK KN???
DI SAAT INI SYE DH BENCI AWK..
AWK KTE SYE MUNGKIR JNJI...
TPI
AWK LG MUNGKIR JNJI...
MUNGKIR-MUNGKIR SYE
SYE XPERNH KELUAR DGN JANTAN!!!!
AWAK ADE KN KELUAR DGN BETINA LEN???
SO WHAT??
AWK XLEH SLHKN SYE SORG
AWK KENE LIHT DIRI AWK SME DRI AWK KTE SYE SORG
JGN PNDANG KEBURUKKN ORG LAIN JA
TGK DIRI TU SMA SBLOM NK KTA ORG LA....
ANG TU LG MUNGKIR JNJI DRI AQ ANG TW X????
ANG SEDAQ DIRI TU SMA LA
JGN DUK INGT DIRI TU BEK SGT LA...
TLG LA WEI...
AQ SABAR LMA DH ANG TW X
ANG KTA AQ MCM-MCM
YG ANG XTW DIRI ANG TU LG TEROK DRI AQ..
MUNGKIR-MUNGKIR AQ PUN
AQ JUST KWN-KWN MCM TU JA XDE LA NK P KELUAR SMA...
TU BKN DIRI AQ OKE...
AQ ADE MARUAH
AQ ADE OTAK
AQ TW APA JNJI AQ LA BODOH....NIEH CNTIK XBAWK KEMATI LA..
INGT SIKIT
KITA SEMUA BILA-BILA JA LEH MATI
BILABILA MASA JA TUHAN LEH AMBIK KITA...
INGT TU
JGN DUK VERSERONIOK SGT BETINA-BETINA....
INGT SMA AKHIRT
JGN DUK KEJAR SGT DUNIA
DUNIA XBWK MATI
TU LA LEN KALI JGN DUK KTA SGT XSUKA PEREMPUAN GEDIK LAST DPT DKT ANG PEREMPUAN PALING GEDIK!!!
AMBIK ANG...
POMPUAN YG KIKIS DUIT YG ANG DPT...
LEN KLI NK KTA ORG TGK DIRI TU DLU....

kEnApA????

kenapa diri ini masih terbyg wajahmu yg sekian meluapakn ku??
kenapa setiap detik aq terbyg wajahmu??
kenapa setiap saat aq terbyg kebhagiaan kita ketika dhulu???
kenapa aq slalu teringt dirimu??
kenapa bila aq termenung dirimu pasti muncul dlm fikiran aq???
kenapa sush sngt aq nk melupakn mu??
kenapa aq sush untuk menghilngkn cintaku ini??
kenapa aq menangis bila teringtkn dirimu???
kenapa aq merinduimu??
kenapa aq syg kmu???
kenapa mencintaimu lg???
kenapa aq sush untuk melupakn kmu???
apakh perasaan yg masih bertahta di hati ini???
YA ALLAH tlg lah hambumu yg kerdil ini.....
tabahknlh aq untuk menempuhi ujian ini YA ALLAH....
jika dye milikku kekalknlh cinta itu YA ALLAH...
jika tdk lupaknlh aq kepdnya....
tabahknlh aq yg lemah ini YA ALLHAH...
jika dya bukn milikku hilngknlh perasaan rindu itu YA ALLAH....
berilah ku kekuatn YA ALLAH...

Saturday, October 15, 2011

JaNgaN pErNaH mEnYeSaL


first time kite jumpe di makmal fizik...
time tu sye tgh wt wt persembhn ttg aktiviti bio...
awk dtg dgn kwn awk time blik..
awk kcu sye...
mse tu sye msh cple dgn org len..
tpi sye x anggp awk pepun..
sye wt ttg bgaimana susu nie dgn air sabun nie bertindak..
awk bwk lari susu kotak tu..
sye minta awk pulngkn..
tpi awk xnak..
aye suruh ex sye ambilkn..
awk ckp awk xambil...
awk kcu sye lg...
lpas tu awu awk bg...oke sye xksh..
sye mrah awk pun..sye tw awk bergurau...
satu ari awk tnye kwn awk ape email fb sye..
kwn awk pun gtw dkt awk..
awk add sye...sye approve awk sbg kwn..
satu ari awk chat ngn sye..
n sye coment dkt wall fb awk..kite ckp aq ang...
lps tu sye gtw awk nk off9 line sbb nk blik umh..
mse tu sye ade dkt umh tok sye...
awk ckp awk nk tggu sye dpn umh sye..kebetuln kwn awk meniaga dkt2 dgn umh sye..tpi mse tu sye terlewt smpai umh...
sye nmpk awk dh blik..
sye minta no fon awk dkt kwn awk..kwn awk bg..
sye msg awk ckp ai dh blik ke kte nk tggu...
awk ckp sye lmbt sgt blik..
sjk2 tu kite kerp msg..
setiap kli pulng kolh mst awk msg sye gtw sye awk dh blik...setiap saat awk gtw ape awk wt..
awk slalu ambik brt ttg sye..sye xksha awk nk kwn dgn sye pun..
sbb sye time tu dh single..
tpi still kwn dgn ex wlu dh putus
tpi awk xksh..
pada satu saat awk msg sye..
awk tnye pndpt sye..
awk ckp mcm mne klu ade boy nie suke dkt girl nie..ape harus boy tu buat...
sye ckp suruh biy tu gtw pkra sbnr dkt girl tu...
awk kte biy tu takot nk gtw takot gilr tu xleh trima...
sye ckp suruh boy tu try dlu...
tbe2 je awk ckp awk suke sye..awk nk sye jd gf awk...
sye terkejut...sye trima awk sbb sye sye thu awk baik orgnye...
kite kple 21/7/2010...
snjng tu kite xpnh gadoh..
awk syg sgt dkt sye..
time sye msuk hospital awk teman sye..
awk msg sye...
time sye jatuh moto awk ade disisi sye...
awk x gelk pun dkt sye....awk tlg sye..
sye xbg awk gtw dkt kwn2 sye yg sye jth moto..
awk pun xgtw..
awk syg sye sgt2...tpi lps2 tu kite gadoh...
coz awk terbce satu msg...
sye explaian..
awk fhm..
awk minta maaf..
awk pernh brjnji awk xkn tglkn sye wlupun ape2 pun terjdi..
tanggal 3/6 2011 birthay sye...
awk gtw sye awk nk jumpe sye bg hadiah..
sye ckp oke..
sye ajk kwn wt teman..
smpai je ke lokasi..
sye nmpak awk dgn kwn2 awk..sye rase hairn,..
npe rmai sgt..
upe2nye kwn sye pun dh thu rancngn ini nk wt kejutn dkt sye..
sye rse terharu sgt..sye nangis...
awk ckp jgn la nangis..
awk belikn hadiah untuk sye....awk belikn kek..,msti mahalkn semua nie...
pde mse tu kite bhagia sgt..awk suapkn kek uktuk sye...sye suapkn utk awk..
tpi tu hanya tggl kenangn skrg...
selang dua tiga ari..awk ckp awk nk putus..
sye xleh trima kenyataan itu..
sbb awk pnh ckp awk xkn tgglkn sye..
tpi tanggal 18/6/2011 kite putus..
tpi awk jnji awk akn smbung dgn sye lps SPM..
tpi itu xkn berlaku lg....
awk dh btul2 tgglkn sye..
awk ckp awk xkn kembali lg..
lps tu sye msuk hospital...
sye perlu wt pembedahn pg tu..
sye msg kwn ckp yg sye msuk wad n akn wt pembedhn..
sye xtw yg dye gtw dkt awk..
awk dtg jenguk sye..
time tu sye awu je keluar dri wad..
ati sye rase sayu sgt wlupun time tu skit xhbis lg..
tpi ati sye gembira sgt wlupun sye sedih tgk awk dtg..
tpi skrg...
sye tgk awk pun dh rpt dgn kwn awk tu...mmg ati sye bgai di hiris..tpi akn dya..
sye terpksa rela semua ini...
awk dh xsygkn sye lg...
xpe lah awk sye lps nie sye nk pergi jauh dri awk...awk jgn pernh sesakli dtg dkt sye kembali..
awk dh wt keptusn tgglkn sye n xkn kembali dkt sye...
klu sye ditakdirkn mati or skit awk jgn lh dtg melawt sye lg..dgn cra itu sye dh fhm ati awk...
sye btul2 kecewa dgn awk...
awk terpedaya dgn perempuan itu...
sye akui dye mg cntik..
awk xthu dye yg sbnr...
awk g lh dkt dye..itu yg awk inginkn...satu saat nnti sye percya..
awk akn thu jge akhirnya..
yg mna baik yg mna slh yg mna....
SELAMAT TINGGAL SAYANG!!!!....

Friday, October 14, 2011

kNp cinTa PeRlU bEgItU

Knp cinta perlu di utamakn lg dri org lain??
lupakah dhulu sblum kite knl dgn gf kite kite knl dgn kwn kite dhulu....
bila time xde gf mst awk akn cri sye..
bila awk ade gf awk lupekn sye..
awk wt sye mcm tungkul kayu...
tpi xpe sye msh berdiam kn diri xluahkn perasaan skit ati sye dkt awk..
tpi sekian lma sye bersbr dgn awk...
awk semakin melupkn sye...tpi xpelh itu kebhagaian awk dgn dye....
jnji skrg hidup awk bhgia...
sye xkn ggu hidup awk lg semur hidup sye..sye akn menjauhkn diri sye dri awk....
kite dh xde hubungn ape2 lg....
thanks selama nie berkwn dgn sye..ape2 pon hope u happy always...
awk jgn risaukn sye lg..jgn take carekn sye lg..
awk lupaknlh sye untuk slmanya...
awk sabr lg bpe bln je lg awk xkn lht lg muke sye slmnya...hlalkn semuanya....
thanks for everithng....

Tuesday, October 11, 2011

hAtI yAnG tErlUkA

aq xtw npa bila dye tggikn suara aq jd sedih...ase mcm kene hiris pisau je hati aq nie...ase cm nak nangis..npa la aq nie cpt sensitif sgt...aq just ckp brdsrkn apa yg ada dlm hati tu je...ckp slh xckp slh..semua xkene...serius aq xfhm nk wt bnda apa yg dye suke...semuanye xkene...sedihnya................mmg la aq syg dye tpi ntah la...serius aq lbh suke berkwn..bila cole time putus mst nnti xkn jd mcm wktu first2 kenal..mst bermsm muka...dh xberkwn...aq xmw jd cm tu sbb aq syg dye...aq dh kple bnyk kli bila putus je mst dh xberkwn lg jd musuh...aq xmw jd cm tu plk dkt dye suatu hari nnti...lw blh mmg nk berpnjgn tpi kita xtw msa akn dtg lg....ttpi mmg aq mw jd cm tu...aq mmg dh syg sgt dkt dye wlupun kwn2 terdkt je tw aq ngn dye...
tpi tlg la fhm aq sme...aq sedih tw xdak...bkn aq xsyg aq syg tpi jgn la cikit2 nk tggikn suara...aq pun ade perasaan..dh la aq cpt terasa...skli je kene mula air mata nk ngalir...soryy aq xmw angkt fon coz aq sedih sgt n kecik ati sbb tggikn suara...

Saturday, October 8, 2011

dYe miLik oRg LaiN

kecewanya hati wlupun msh menyayangi sbg seorg abg...

entah la knp sayu sgt hati ini bila melht wjhnya....

dosakh aq mencintainya???

tapi apakn daya ia milik org lain bukn milik ku lg....

aq pasrah aq rela melepasknnya demi kebhagiaan org lain....

tapi hati ini tetapi menyayanginya sbg abgku......

ati yg menderita pada hakiktnya....

tpi aq seda upaya tdk akn memperlihtkn wjh yg sayu ini....

thanks pnh hadir dlm diri ini....

Thursday, October 6, 2011

Saya SAYANG awk

Hari tu kita gadoh...
Saya main-main...
Awak ingat betul-betul..
x tw nk wt cm na lg..
Lantak awk lah...

Semalam kite berselisih..
Saya wt dono je dkt awk...
Awak pandang saya..
Saya wt dono jgk...
Tapi awk x toleh...
Sebab saya panggil awk dlm hati..
Bodohnya saya..

Awak tegur saya..
Saya wt dono..
Tapi awk xthu happynye saya...
Saya dgr awk cerita...
Awak kata dh jatuh cinta..
Sedihnya saya...

Awak keluar tgk wayang..
Saya pun..
Awak keluar dgn dye..
saya tgk je..

Awak call saya..
Mengacau betul..
Tgh tido la...
Saya lynkn je...
Awak cakap awak dah putus...
Saya senyum sampai ketelinga..
Tapi awk xnmpak..
Saya cakap..

Kesiannya awk...

Hipokrinya saya...

Hari nie ari jd saya...
Tapi awak lupa...
Saya sedih..
Tapi xpe,awak bukannya sesiapa...

Awak minta maaf..
Saya senyum je...
Saya kata xkisah..
Awak belanja tgk national treasure..
Ish x romantiknya...

Tapi best pe...

Saya dapat bunga..
cantik sgt,saya suke...
Tapi xthu spe pengirimnya..
Awak nmpak..
Awak terus blik..

Saya panggil awk..
Tapi awk x toleh..
Saya cuma nk bgtau...

AWAK!!!!!!!!!!!!!!LORI!!!!!!!!!

Saya kejar awak,awk terus jln..
Saya tolak awk..
Awak jatuh...

Saya nmpak lori..
betul-betul depan saya...
Klau ia sempat..
Saya nk bgtau...

Awak....SAYA SAYANG AWAK SELAMANYA....

Dia Kehilangan Orang yang SANGAT mencintainya

Jangan sesakali hadir dlm hidup seseorang kalau ia hanya akan menghancurkan perasaannya..

Jangan pernah menatap matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka..

Perkara yang paling kejam adalah membiarkan seseorang jatuh cinta sedangkan kamu tidak mencintainya...

Suatu hari, seseorang yang sedang putus cinta menangis di taman.Datang seorang ahli falsafah bertanya padanya"kenapa kamu menangis?"

Orang itu menjawab,"Aku sangat sedih, kenapa dia meninggalkanku."

Lalu ahli falsafah itu tertawa sambil berkata,"kamu bodoh sekali!"

Lalu orang itu menjawab,"kenapa berkata begitu?Aku sedang putus cinta dan sudah cukup menyedihkan,tak apalah kalau kamu tak mahu memujukku,tapi janganlah mentertawakanku."

"Bodoh,kamu tak perlu sedih kerana seharusnya sedih adalah dia,"kata ahli falsafah.

"Kenapa dia yang bersedih,bukankah dia yang meninggalkanku?"

Kata orang itu,"Kamu hanya kehilangan orang yang TIDAK mencintaimu,tetapi dia kehilangan orang yang SANGAT mencintainya,"jawab ahli falsafah itu.

Jangan tertarik kepada seseorang kerana parasnya,sebab keelokan paras dapat menyesatkan.Jangan pula tertarik kepada kekayaanya,kerana kekayaan dapat memusnah.Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum.Hanya senyum yang dapat membuat hari-harimu yang gelap menjadi cerah.

(hayatilah kisah ini)

Nikita Willy Kutetap Menanti Lyrics

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu
Berjuta pilihan disisiku
Takkan bisa mengantikanmu

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu menjadi yang terbaik
Dan masih menjadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Penantian panjang

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Cintaku padamu..
Ku tetap menanti

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu

Wednesday, October 5, 2011

tQ sO mUch

thanks kak ANIS AMANINA , kak NYNA FAZIL & abg FAIZ HILMI coz setia mendengr rintihn adk.....
thanks bg adk sokongn....
tanpa kalian maybe adk jatuh skit lg...
adk lemah menempuhi dugaan ini sorg2....adk perlukn kalian....
thanks anggp adk sperti adk kalian sendiri..
syg kakak2 dan abg....
adk harp hubungn kite
semua sentiasa mekar
tidk putus smpai disni
wlu adk nnti dh x kolh situ lg....

<3 <3 <3

untuk B

sejujurnya....
rasa yang ada di dalam hatiku
tak akan hilang
walau badai derita melanda...

sePanjang cinta kita...mcm2 kte harungi bersama....pahit..manis..segalanya....kte juga manusia biasa...xlari dari melakukan silap dan salah...apatah lg sy yang xsempurna..maafkan segala salah dan silap selama ini..bukan niat hati utk melukan hati awk..sy xmmpu..sy xthu..sy xsengaja melukakan hati awk..mgkin kebelakangan ini kite kurang mesra..mungkin btol ckp awk...api cinta kita yang kita rasa dloo x mcm dloo...mgkin sy slh..sy xckup baek..tp izinkan sy tros berusaha menjadi lebih baek..plz awak...berikut adalah resolusi saya:

  1. cuba utk tidak tanya awak mcm2...mmg sikap sy utk dapatkan jwpn yg sy tnya..tp saya akn cube utk xtnye mcm2..tp awk tolong la jwb ap yg termmpu taw..demi sy..plzz... :)
  2. cuba utk mengembalikan "love spark" kite
  3. cuba utk kuruskan badan 8-)
  4. cuba membahagiakan awk setiap masa
  5. cuba utk jaga mulut saya utk tidak sebut mende2 yg wt awak terasa dan sakit ati
  6. cuba utk tidak wat awk merajuk
  7. cuba utk membuat awk senyum setiap hari
  8. cuba utk membimbing awk semampu saya..walaupon saya pon tak sempurna..tp sy cuba semampu sy...
  9. cuba utk menjadi perempuan yang creatif dan tidak membosankan
  10. mencintai awak sepenuh hati sy selamanya
maafkan saya taw..

Tuesday, October 4, 2011

hArI iNI

entah mengapa hati aq ari nie...time bljr n awl2 pg aq happy je tpi bila time dh hbis kls hati aq ntah la....soryy r pd someone aq xlyn tegor angko sbb aq dh xsuke berkwn dgn engko sbb ang xikhlas kwn ngn aq...engko kwn ngn aq just sbb nk dptkn ex aq sdngkn engko thu aq still syg dye....aq xksh ang suka dye pun tpi aq xsuka org kwn ngn aq x iklas....wlupun aq still syg dye tpi kerna korg berdua ati aq skit stg menyebbkn aq benci gila dengn engko2 skali....xpyh engko belakon dpn aq wt baik blkng aq engko buruk2 kn aq....engko rncng pepishn kmi...knp ada manusia seperti engko dlm dunia nie...aq ase engko lbh jaht dri pompuan2 gedik dkt luar sna...engko rse dh cntik sgt pikat2 lelaki lps tu tggl lelaki tu....engko xdk perasaan ka bf engko belnja mcm2 mse engko keluar ngn dye....xkeng budi dye lngsung engo nih....dye syg gila dkt engko engko blh wt dye mcm tu krna nk dptkn ex aq????awt engka JAHAT SGT!!!!!ingt aq suke sgt kwn dgn engko....eeeiii plss r....lntk engko la...smpai bila aq xkn ckp dgn engko..siapa engko pengkiant.....

Monday, October 3, 2011

Kegelapan Mencari Ketenangan

Ya Allah...
Hati hambami ini susah merelakan dia pergi dari hatiku ini...
Ujian apakah ini Ya Allah yang telah kau berikan kepada hambamu ini Ya Allah...
Kasihku kepadanya tidak pernah luntur walaupun sudah tiada harapan untuk kembali kepadanya....
Berikanlah hambamu ini kekuatan Ya Allah...Jika ada jodohku ketemukan kami kembali Ya Allah...
jika tidak ,,lupakanlah aku kepadanya Ya Allah
...
Janganlah seksa hambamu yang kerdil ini Ya Allah...
setiap detik setiap saat ingatanku selalu kepadanya Ya Allah
...
Padamkanlah cintaku ini jika dia bukan milikku Ya Allah..
Kalau dia jodohku mekarkanlah lagi cintaku padanya Ya Allah...
Amin-amin yaroballalamin....

Sunday, October 2, 2011

ketika merinduimu

sayunya hati bila terkenangkn kish yg sudh berlalu...nape org yg kita syg sgt3 n perlukn sgt2 tgglkn kita akhirnya....bsr sgt ke slh aq nie????knp awk snggp tgglkn sye....ape slh sye awk...awk dh jnji lps SPM awk nk smbung blik knp skrg sye dgr ura2 yg awk ade hubungn dgn bdk sekls awk..??sye terkiln sgt bila dpt hu hal tu....sye kecewa sgt2 bila sye dpt thu girls tu hnya kwn dgn sye krna nk tw hal awk dye brkwn dgn sye xiklhas ade perncngn diseblinya...sye kecewa awk....awk happy je ngn dye sye nie mcm org bodo je tggu awk kn....knp awk kejm sgt??dlu awk dh kte yg awk xnk tgglkn sye smpai bila2..awk kte awk syg sye sorg je xde org lain selain sye tpi ape cite skrg....awk tipu sye..sye benci awk....awk snggup luka kn ati sye..awk thu x dye tu suke pemenkn lelaki....org mcm tu pun awk nk berkwn???dye dh rncng sgla2nya..dye buruk2kn sye..awk cye dye....awk sye msh syg awk...love u so much dear..pic awk sentiasa ade dlm dompet sye...knp bila kumbg dh hinggp dkt satu bunga knp perlu tumbuh bunga racun ditepinya???